Från Stockholm till London

Trip Down Memory Lane

Häromdagen fick jag som jag sa hämta ut mitt nya pass. Då kollade jag i mitt gamla pass och såg alla mina stämplar och började tänka på hur mycket jag faktiskt har rest de senaste åren. Jag började kolla igenom alla mina tusentals bilder som jag så fint har kategoriserat på min dator och fick ett glädjerus i hela kroppen. Att resa är någonting jag älskar och som jag är så glad över att jag fått lyckan att göra med min familj som ung och prioriterat att göra när jag blivit äldre. Jag har varit i över 21 länder vet jag men städer/öar skulle jag aldrig kunna räkna tror jag.

Här har ni mina 5 senaste års resor i bilder!

Rhodos, Juli 2010, med min bästis Nicolina, där vi även träffade på våra vänner Bella och Olivia. Här blev det mest poolhäng och fest men det var en väldigt rolig resa.

Barcelona, Augusti 2010, med Sara och Amina. En spontan och heeeeelt galen och speciell resa. Verkligen en av mina absoluta favoritresor hahaha. Dom vet vad jag pratar om. Minnen för livet alltså.

Sen kommer vi till Oktober 2010 då jag och Sara åkte till Düsseldorf. En kort och otippad resa men fyfan vad vi har kul med varandra och en resa som vi gör ihop kan ju bara inte bli tråkig hahah. Oförglömligt!

Har på riktigt typ inga bilder från den resan men här är en liten festbild på oss haha..

149856_447176576155_574661155_6142299_5054092_n

I juni över midsommar, 2011, åkte jag med Sara och hennes familj till ett underbart hus i Torrevieja där vi hade en riktig semester. Bara slappa, sola, bada och äta gott hela resan. Och som vanligt mycket skratt!

Efter torrevieja blev det ytterligare en resa till Barcelona, augusti eller september 2011, minns inte exakt. Men även då åkte jag med min fina vän Sara.

Nästa resa blev ett äventyr. Jag och Sara åkte och hälsade på vår vän Amina som för tillfället bodde i Marocko. Där var vi en vecka och vi hyrde bil som vi körde runt hela Marocko med typ. Några av ställena vi besökte var Agadir, Casablanca och Marrakesh. En helt fantastisk upplevelse.

I april år 2012 bar det av till Dubai i tre veckor då min bästa vän Nicolina bodde där en period. Också en helt fantastisk resa med mycket shopping, sol, bad, god mat och fest. Dubai var verkligen en upplevelse men vet inte om jag skulle vilja åka dit igen.

Sen kommer vi till en resa som förändrade mitt liv, bokstavligt talat. Barbados i en hel månad med mina fantastiska vänner Nicola, Aida och Lisa. Vi åkte över karnevalen och det var utan att överdriva en av de härligaste upplevelserna att få åka dit och bli omhändertagna av så mycket fint folk som vi känner där. Sån sjukt annorlunda livsstil på den ön. Där träffade jag ju också Tyrone för första gången, så som sagt, en resa som förändrade mitt liv!

Efter min månads semester på Barbados så åkte jag ju självklart direkt till London för att hälsa på Tyrone, bara över en helg. Efter någon månad åkte jag dit igen med Nicco. Och sen dess kan jag ju inte räkna hur många gånger jag har varit där, eftersom att jag pendlar mellan stockholm och london fortfarande och har gjort sen dess. Men jag minns att London var så nytt och spännande för mig då och även mellan mig och Tyrone var det nytt och spännande. Det var denna resan som vi kom fram till att vi var tillsammans 🙂

I januari 2013 bar det av till Barbados igen i ett par veckor då mina tjejkompisar redan var där, så det blev en spontan resa dit och även den var helt fantastisk. Den här gången blev det inte lika mycket fest men däremot mer seightseeing. Barbados är lätt en av de vackraste platser jag besökt!

Sen trot eller ej så åkte jag tillbaka till Barbados för att jobba med musiken. Det här var mars 2013 och jag var där i tre veckor. Jag uppträdde, spelade in och träffade mycket folk inom musikbranschen. Definitivt en grym upplevelse.

Vad jag gjorde på Barbados ledde till att jag sen i April, 2013 reste till Los Angeles. Även här fick jag vara med om saker jag bara kunde drömma om. Fick sjunga i Darkchilds studio (Rodney Jerkins), var hemma hos Chris Brown, fortsatte spela in musik och träffade mycket folk inom musiken. En utmanande och lärorik resa som jag aldrig kommer glömma!

I augusti 2013 blev jag ju gravid och jag och Tyrone hade innan vi visste om detta bokat en resa till Tunisien. Så dit drog vi i september 2013. Men den resan var ingen hit då jag var ca 10 veckor gravid. Var förstoppad, illamående och jävligt trött hahaah. Vi hade ju såklart det jättemysigt med varandra men jag mådde inget vidare och han blev sjuk haha. Men det var vår första resa ihop om man bortser från resor hem till Stockholm.

År 2014 stod det stilla med resandet med tanke på att Amiya föddes där i Mars. Däremot så reste vi ju självklart mellan Stockholm och London såklart, fram och tillbaks, fram och tillbaks.

Men i år, 2015, så har vi hunnit med två utlandsresor.

Först bar det av till Gran Canaria för mig Tyrone och Amiya. Det blev en All-inclusive, slappar resa deluxe och det var så kul för Amiya hade ju precis lärt sig gå. En sjukt mysig resa med min lilla familj.

Sen bar det av till Ibiza nu i Augusti med hela familjen. Jag, Tyrone, Amiya, Tyrhys och Nylah. En underbar familjesemester och en fantastiskt fin ö! Vi fick ju äran att bo hos Tyrones kunder och vi blev riktigt bortskämda 🙂

Vilka helt fantastiska resor och helt olika typer av resor dessutom. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker bak i tiden och på vilka sjukt härliga minnen jag har skapat med underbara människor.

Res om ni kan och upptäck världen. Det är det bästa som finns!

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!