Från Stockholm till London

Äntligen helt frisk

Alltså Thailand i all ära men vilket super dunder virus jag drog på mig när vi kom hem. Vi landade förra veckan i torsdags. Och på fredagen så insjuknade jag i nån typ av magsjuka och i 5 hela dagar så har jag varit så fruktansvärt dålig. Illamående och fast på toaletten i princip. Jag har varit HEEELT slut. Var så pass dålig att när Tyrone skulle åka tillbaka till London i lördags så sa vi inte ens hejdå för jag bara låg och kved 🙁 Usch alltså. Har typ aldrig varit gladare över att va frisk igen!

Men Thailand. Ärligt?” Vilket underbart land och alla var så otroligt trevliga och barnkära. Vi har haft en fantastisk semester. Strand, pool, bus, god mat och familjetid summerar våra 17 dagar. Tiden gick alldeles för fort.

Men Thailand kommer jag absolut att åka tillbaka till. Zion är ju fortfarande väldigt liten så det ända som var lite knepigt var ju värmen. Det var verkligen otroligt varmt och det är ju alltid svårt med småbarn. Men i övrigt så var allt helt perfekt. Som sagt, åka tillbaka kommer jag absolut, men kanske när barnen är liiite större så att vi kan utforska Thailand lite mer, åka på lite mer utflykter osv.

Vi var ju i Phuket och bodde precis intill Karon Beach. Just den stranden är inte så jätte barnvänlig, det blev djupt på en gång och det var rätt stora vågor. Amiya brydde sig inte hon tyckte det var kul att bada ändå, men jag såg till att vi höll i henne hela tiden när vi badade där. Däremot ett par minuter bort med bil eller tuk tuk som vi åkte, så låg Kata beach som var betydligt bättre för barnen och lite trevligare att hålla till vid också.

Om det är någon som vill ha nåt annat tips så är det bara att fråga 🙂

Här har vi lite bilder från kameran, ärligt talat så tog jag inte så mycket bilder med kameran som jag trodde att jag skulle göra, hade fullt upp med att njuta. Har lite fler bilder på mobilen som jag tänkte ladda upp i ett annat inlägg 🙂

Här är vi på Kata Beach

Unknown Unknown

På hotellet hade dom en skandinavisk Kids Club som Amiya verkligen älskade! Hon träffade flera svenska barn som hon blev kompis med under resans gång och dom hade roliga aktiviteter för barnen på dagarna, allt från mini disco till bus som det här.

Lek i poolen

Poolhäng

Dags för att åka stooora vattenrutchkanorna

Undrar vem som tyckte det var roligast?

Modig som åker själv!!

Lilla pochahontas som var så nöjd över sina långa flätor!

Underbart att titta ut från sitt hotellrum och se detta! Jag älskar palmer 🙂

Unknown

Köper färsk frukt efter träningspass! Såå underbart

UnknownUnknown

Det blev som sagt mycket poolhäng! Dom hade massvis med olika poolområden på hotellet men vi hängde mest vid barnpoolsområdet där Amiya gärna simmade runt utan armpuffar. Hon är så duktig och simmar själv under vattnet utan puffar!

UnknownUnknownUnknownUnknownUnknownUnknown

Kommer sakna alla mysiga middagar vi åt ute. Men måste erkänna att flera gånger köpte vi med oss mat hem då det ibland är SÅ mycket lättare att äta hemma när man har barn. Så man slipper risk för gnällig eller övertrött bebis eller tjat från de äldre barnet haha.

UnknownUnknownUnknown

Amiya och hennes ryska kompis hon fastnade för. Det är så härligt med barn, dom bara kör på! Även fast dom inte pratade samma språk så hade dom så kul med varandra.

UnknownUnknownUnknownUnknownUnknown

Älskar fisk och skaldjur och jag såg till att äta mycket av det där. Den här kvällen åt vi sjukt god krabba och personalen på restaurangen lekte med barnen medan vi väntade på Take away.

UnknownUnknownUnknown

Mina bebisar

UnknownUnknown

Amiya fick fläta om håret dagen innan vi åkte hem och hon har faktiskt kvar flätorna, så praktiskt!

Unknown

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!